fredag 3 februari 2012

Mer!

Jag borde bo i ett torp! En liten liten stuga med max tre rum och en vind. Och kanske något litet uthus för säkerhets skull. För jag är hopplös på att städa och trots att det har gått en hel dag så jag har bara städat två rum av väldigt många. Jag brukar skylla på tiden. Att vara själv med två små mycket är inte precis gynnande för storstädningar. Särskilt inte nu när Fina Mannen senast var helledig julafton typ. Men ibland är det ju sådär. Och ibland jobbar man som en tok en hel vecka bara för enda kollegan blev sjuk. Och annars så oroar man sig för att man ska operera knät och femtioelva andra saker man knappt kan göra något åt. Så här hänger det julstjärnor och julgardiner i fönsterna i februari. Och diskbänken är mjölig, och allt är i högar och det rullar under fötterna.

Ja förutom i två rum då där jag har städat.

Och då när det är så kan man ju tycka att en dag hemma vore ju heeelt fantastiskt! För när snön viner och man knappt kunde köra hem från jobbet igår och mötte ambulanser för jämnan och vädret är likadant på morgonen: då borde det ju vara okeeej att ringa till jobbet och säga att man inte kommer idag. Att man tycker det är för riskabelt att köra när vägen är röd på trafikverkets hemsida. Ändå har det gnagt i mig hela dagen att jag kaanske bara var för harig och borde i alla fall försökt ta mig till jobbet trots att närmaste skolan stängt pga snön och inga skolskjutsar kör. Fast det vet jag ju egentligen att jag inte borde. Det är ju bara det att jag alltid kunde ha gjort mer: eller?

För jag kunde ju ha städat mer idag också.

Och då får jag väl kompensera allt det här med att laga mer pizza helt enkelt.
(Fast då måste jag ju städa diskbänken)

1 kommentar:

  1. Du är rolig :) Ha det så bra i röran. Jag har läst någonstans att ju högre utbildning man har desto mindre städar man. Det har jag tagit fasta på. Jag har pluggat väldigt mycket i mina dar... (ev. menade de att de högutbildade hade städhjälp, men jag tror inte det. Det handlade om en inställning till ett stökigt hus)

    SvaraRadera