fredag 19 november 2010

Kvällen är MIN

Skrivinspirationen är inte på topp nu som det kanske märks. Får därför ursäkta mina meningslösa inlägg. Men det är väl helt enkelt så att jag inte hinner tänka så mycket, alternativt så att jag tappat bort min hjärna lite. Ja, för hur är det egentligen ställt med ens hjärna när pausmusiken som går på repeat är låtar direkt hämtade från babyrytmiken så som "Kille-kille-kill-på-magen-kille-kille-kill" och "Har-du-sett-var-jag-blev-av-TITTUT!". Ibland tror jag att det är det första tecknet på att jag håller på att bli tokig.

I vilket fall som så är teckningarna det som håller mig på spår nu. Var och impuls-shoppade en bokhylla och några lådor i onsdags för billiga pengar till min kreativa hörna för att liksom känna att jag på riktigt gör något. Bloggvärlden är väl annars ganska långt från verkligheten även om den ibland blir lite för verklig när man söker mening. I vilket fall så kunde hyllan på något sätt väga upp det faktum att det där jobbet jag sökte ska vara tillsatt tills på måndag och jag inte har hört ett dugg. Men det blir nog bra ändå kanske utan jobb. Jag får ju mer tid att teckna. Behöver inte klämma ihop tiden för oss alla genom att bekymra mig över var jag ska förvara en glad snart nio-månaders unge heller medan hennes mamma rymmer. Det kommer bli bra. Det får bli bra även om jag stundvis känner mig totalt meningslös. Men däremot så funkar det ganska bra också hälften av tiden.

Och jag är ju så jäkla tokig och helt jäkla förälskad i min underbara och fantastiska ungar! För jag har ju också hamnat så himla rätt nu. Stortrivs som tvåbarnsmamma! Även om jag klagar som en tok om meningslöshet. Det är bara den där rastlösheten jag tjatar om... Jag är nog född rastlös. Men det gör inte att jag älskar mina härliga ungar mindre.

Men kvällarna är MINA. Ensam utan ljud och måsten och springa omkring och byta blöja samtidigt som man blir beordrad att sjunga sånger från förskolan man aldrig hört talas om. Så ikväll är jag själv. Sitter och skissar på en header till bloggen. Det ser lovande ut. Men vill bara få det lite mer rätt...

Sedan förvarnar jag bara om att jag kommer plocka in lite gamla bilder från förra bloggen successivt nu framöver. Saknar ju min gamla blogg lite ibland. Att liksom kunna bläddra bland åren av inlägg och bilder. Nu har jag ju typ bara sju inlägg eller nått och det känns så fattigt och ensamt när man ska gå igenom dem.

Nu ska jag sluta och ägna ögonen och händerna åt teckningen och öronen åt tv:n.

1 kommentar:

  1. sv: haha ja det är lite körigt just nu, men det kommer bli bättre :)

    Skönt med inspiration och lugn & ro för dej. Ska bli kul att se den nya headern sen.

    SvaraRadera