onsdag 17 november 2010

Det här har jag lärt mig hittills: Del 1


Ända sedan jag var liten har jag vetat vad jag ska bli. Det är inte nödvändigtvis det som jag faktiskt i slutändan blivit utan ändrade sig genom åren. Länge stod valet mellan att skriva eller att rita. Ja ända sedan lågstadiet och upp till gymnasiet. Men sedan hann realisten i mig ikapp och jag började hitta på "riktiga" yrken att syssla med och sikta mot. Men också då var mina två viktigaste delar med: skriva och rita. Jag skulle bli journalist först och sedan ändrade jag mig till lärare. Och lärare blev jag men tappade bort skrivet och ritandet någonstans på vägen även om jag då och då gjorde mina försök. Tack och lov kom jag på det igen för tre år sedan.

Det jag har lärt mig hittills är därför att man inte ska strunta i sina brinnande intressen bara för att de verkar töntiga och orealistiska. De är en del av en själv. För om jag nu har skrivit och ritat hela mitt liv och tyckt om det så mycket och lagt ner så mycket tid på det, så kan man inte bara ge upp.

Mina första trevande steg tillbaka till tecknandet för tre år sedan i den förra bloggen

2 kommentarer:

  1. Den bilden är så fin. Trevligt att den äntligen är färdig. Tycker om att det är hjärtan i bakgrunden.

    SvaraRadera
  2. :) Tack! Ja, jag tycker så mycket om den med! :) Rätt känsla liksom

    SvaraRadera