måndag 22 november 2010

Här är jag


Idag bestämde jag mig för att vara noggrann i alla fall ett blyertsporträtt. På mig själv för att vara på den säkra sidan. Suttit och pillat och pillat och pillat - men sedan blev det som det brukade - tappade tålamodet och började hafsa hit och dit. Men eftersom jag inte har så mycket bilder på mig själv så bjuder jag på detta skeva självporträtt. Blev likt iaf tycker jag... Men sånt vet man inte på allvar förrän efter ett tag då man fått distans till sina bilder.

2 kommentarer:

  1. Det blev ju jätte likt :). Jag tycker om munnen, då har fått till en Elin-min-á-la-femtiotal. Hell yeah!
    Satt faktiskt i helgen och tittade igenom alla mina kort för det gångna året och då kom jag förbi det här. Såg även att jag hade en liten bildserie när du pratar i telefon med din man. Det jag vill säga är att om du vill ha dem (och kanske måla av dig själv ännu mera ;)) så kan jag skicka över dem.

    SvaraRadera
  2. emmy: Vad skönt att du tycker det! Och munnen var jag minst nöjd med så då är det ju bra du tycker om den. Men jag håller faktiskt med dig om att det blev lite 50-tal - nu tycker jag genast bättre om den :) Ja, skicka gärna bilderna! Och även andra inspirerande bilder att måla :)

    SvaraRadera