söndag 14 november 2010

Sen kväll

Söndag kväll. På tok för sent. Höll på att skriva ett inlägg men det lät inte alls som det jag hade tänkt mig huvudet. Det är konstigt att det är många saker som inte kommer ut så som de ser ut i huvudet. Varken saker man säger, gör eller framför allt det jag ritar nu. Känner lite press för att allt ska bli så himla bra i nya bloggen men det är väl helt enkelt så att det får bli precis som det brukar. Tristessen jagar mig i alla fall inte lika mycket nu. Vågade mig på att söka det där lärarjobbet. Kändes som en triumf att kryssa i rutan "yrkeslegitimerad" och jag inser att även om det känns som tiden står stilla som mammaledig så kommer jag faktiskt framåt. Sakta men säkert. Saker får ta sin lilla tid men det ordnar sig nog till slut.

Ögonen går i kors. Ny teckning ligger på skrivbordet och varenda tuschpenna jag äger ligger utspridd där. Jag skulle gärna måla en stund, för det blir nog en bra bild, men det får bli imorgon.

Nä, nu ska jag sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar