fredag 26 november 2010

Utmanad... och nu sticker jag


Systern tog sitt ansvar och utmanade mig. Och herregud vilka utmaningar! Men jag behöver det. Dock blev den här bilden lite sådär. Det ska föreställa ett bubbelgums bubbla som hon har för ansiktet - inte bara något oidentifierat fält. Det här är en bild jag i vanliga fall aldrig vågat ge mig på men det är ju som sagt bra att öva. Även om det blir som det blir. Men jag tycker jag lärt mig lite. Funderar på om den är enklare att göra i färg. Hm...

Ja, och sedan blir det en liten bloggpaus (om jag nu kan hålla mig borta från datorn) över helgen då jag ska resa bort till min vän långt borta. Och den här gången känns det väldigt skönt att hon bor en bit bort så jag får komma hemifrån. Fast det är med en viss (stor) separationsångest jag ger mig iväg på äventyr. Jag har varit hemma så mycket nu att jag undrar om jag alls fixar världen. Men just därför måste jag åka också.

Vi ses och hörs!

3 kommentarer:

  1. Snyggt! Du fick till mitt hår väldigt bra. Vore verkligen intressant, som du skriver, att se den i färg. : )

    SvaraRadera
  2. sv: tack för din kommentar. Jaa livet går i perioder... Ibland är det stressigt, ibland tror man att det står still. I vilket fall som helst tar man sig alltid framåt, även om det inte känns så.
    Gillar bilden, den var häftig. Kan inte ha varit lätt att rita!
    Trevlig advent :)

    SvaraRadera
  3. Åh nej, den är ju hur fin som helst! Vackra skuggor!

    SvaraRadera