onsdag 12 oktober 2011

Var är mina veckor?

Tittar på Bonde söker fru. Själv eftersöker jag min bonde. Kanske borde lansera det som en programidé? Bondfruar som letar efter sina bönder. Misstänker att det där dundrande ljudet av traktorer utanför huset kan vara en ledtråd. Och kanske att allt det där snacket om att "köra majs" också kan vara vägledande. Vi får se när han kommer in till mig. Kanske om en timme eller vid midnatt. Attans då att jag just idag verkligen inte har någon större lust att uggla själv.

Ska försöka mig på att lägga lite linjer på den nya bilden. Det går lite segt. Den är inte så unik för mig. Men jag producerar i alla fall. Och mina teckningar från utställningen ska numera, om de kommit upp, hänga i konstnärsbutiken här i trakten. Inte för att skryta. (Eller vem lurar jag: jag kan inte låta bli att skryta)

Och imorgon är det torsdag. Igen. Var tusan tar veckorna vägen? Jag vet inte vad jag gör med mitt liv längre. Dagarna är inte alls lika evighetslånga men samtidigt så springer de praktiskt taget iväg för mig. Och imorgon är det som sagt torsdag = målardag. Jag tar mitt pick och pack, åker en timme bort, lämpar av barnen och målar i tre timmar. Fatta lyxen! Fast det gör mig också alltid lite nervös. Att ha en målning stående sådär utom räckhåll gör mig lite nervös. Tänker på den hela veckan och sedan ska man sätta tänderna i den på nytt på torsdagen.

Happ. Då ska jag väl försöka vara kreativ då innan jag stupar av trötthet.

2 kommentarer:

  1. Haha, det var roligt skrivet...bondfru eftersöker sin hårt arbetande bonde...undrar om tv4 nappar på den programiden..tveksamt;)
    Kul att se bilder från utställningen förresten!
    kram

    SvaraRadera
  2. Haha, ja vi får väl se! Jag tror dock att jag lätt skulle kunna få några medverkande fruar ;)

    SvaraRadera