fredag 28 oktober 2011

Vad jag målar på

  
Egentligen hade jag inte tänkt visa denna förrän den var klar. Men fasen: olja tar tiiiiiid. Någon annan som märkt det? Och jag är egentligen en otålig en som vill se resultat med en gång. Och här sitter jag för femte gången i min studiecirkel med världens bästa cirkelledare Pauline Fransson och vet att den här nog tar i alla fall två gånger till innan den är klar. Kanske mer. Vem vet.... 

Fast grejen är väl att jag är stolt. Stolt över att det känns som om jag fattar galoppen och att även om det tar fruktansvärt lång tid att måla så ger det mig behållning. Det är en sådan frihet i penslar. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att jag någon gång i mitt liv ska orka med alla kreativa idéer jag har i mitt huvud. Eller i alla fall några...

Ibland känns det som om min hjärna har för mycket ambitioner.

Fast igår fick jag min första lön och då köpte jag 17 pennor. (Och vi pratar inte om vad det kostar). Nästa gång ritar jag nog i A3 vad det verkar. Trots att jag inte har någon scanner som kan scanna bilden.

7 kommentarer:

  1. Verkligen fint! Ögonen är helt fantastiska.

    Jag blir sugen på att måla med olja igen, det var verkligen längesedan.

    SvaraRadera
  2. Wow, vad duktig du är! Kul att se att du har andra färdigheter än din talang med pennorna:) Ha en skön söndag! Kram

    SvaraRadera
  3. Himmel!! Vilken fin bild, tror att den blir helt underbar när den blir klar!! Kramar

    SvaraRadera
  4. Du är JÄTTEduktig! ÄR det DU på målningen?

    SvaraRadera
  5. Britta: Kul du tycker det :D JA! Måla du med! Jag är ju lite nyfrälst så jag predikar numera målning hela tiden :)

    Helena: Tack! (Alltid lika svårt att hitta svar på komplimanger man blir glad av). Ja, penslarna och jag har precis börjat umgås så jag tror nog det kan bli bra för mig som ett komplement till varandra. Får utlopp för olika saker...

    Susanne: :D Ja det tror jag också! Konstigt nog! Kram

    Mika: :D:D

    funck creativity: Tack! Ja, det är jag :)

    SvaraRadera
  6. Åh den är jättebra! (På tal om tid och sånt som jag precis läste om i ditt senaste inlägg så är det först nu jag kommenterar) Ja det tar lång tid men visst är det kul :D Ska försöka ta mig ner till ateljén själv idag. :)

    Kramar!

    SvaraRadera