söndag 2 oktober 2011

Kära försummade blogg!

Jag har haft en underbart händelserik och spännande helg. Jag har ställt ut mina tavlor och många har tittat på, pratat om och beundrat mina tavlor (men ingen har köpt)(Inbillar mig att jag är för nyskapande)(Hahaha). Jag har däremot fått ett bra gäng vykort sålda som gjort att jag växt en halv meter. Samtidigt har nya möjligheter för min kreativitet skapats och trots att jag sitter här och knappt kan bilda meningar pga trötthet så vill jag rita. Något större! Och ännu bättre! Vilket jag också kommer att göra ska ni veta... men inte ikväll.

Men gud! Jag är en halvmeter längre av bara stolthet. Jag känner mig mer målinriktad än någonsin med mitt ritande och jag börjar tom tro. Tro att det här kanske inte bara är något meningslöst fritidsintresse utan också på att alla kvällar, allt övande, allt arbete faktiskt kan ge resultat.

Så yes! Jag har storslagna idéer. Kanske så storslagna att de inte ryms på A3 en dag...

Men först försöka anpassa sig till arbetslivet. Har jag skrivit att jag har fått jobb? Bloggandet har varit bristfälligt. Men jag jobbar 50% på en nyuppstartad särskola tillsammans med en annan lärare. Förra veckan var minst sagt förvirrad och jag hoppas jag ska bringa lite mer ordning denna. Om inte så lära mig mer om särskoleverksamheten som jag tror passa mig väldigt bra men som jag nu mest försöker reda ut. Säkert är jag både proffsigare och bättre lagom till jul, lagom tills jag ska sluta. Spännande ska det iaf bli.

Nej nu måste jag sova. Ingen återvändo.

Godnatt min försummade blogg!

2 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet! Och till nyvunnen inspiration:)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig postitiv anda du förmedlar! Vad kul med inspirationen, stoltheten och det nya jobbet! Grattis!

    //bettan

    SvaraRadera