fredag 14 oktober 2011

Att få kommentarer...

... är som att få paket!!! Vet ni det?! Jag vill aldrig någonsin att ni ska ge mig kommentarer av medlidande eller plikt. Men varje gång jag kollar bloggen (typ femtioelva gånger om dagen ibland) och det står att jag har fått en kommentar så spritter det till i mig av förväntan! Vad har jag fått? En spegling av vad jag skrivit? En reflektion? Beröm? Medhåll? Svar på annan kommentar? Och jag läser under andakt. Jag formulerar långa och välformulerade svar i mitt huvud och sänder så mycket värme in i datorn till er fina kommentarskrivare att ni nog hade smält bort om ni bara hade känt av den genom skärmen.

Och sedan svara jag inte ens på vad ni har skrivit med löjliga bortförklaringar om förvirring i tillvaron, ungar runt mig och tidsbrist. Ungefär som att få ett paket och inte få något tack! Otacksamma bloggare tänker ni kanske tillslut och bojkottar mig. Vem vet? Därför försöker jag på något sätt kompensera genom att VERKLIGEN BETONA hur viktiga och värmande era frivilla kommentarer är! Utan er hade jag nog struntat i att skriva ner allt oviktigt i mitt huvud och fortfarande haft tokångest för alla bilder jag lagt ut i bloggen. Ni gör att jag växer mig lite större (på ett icke-chokladätande-sätt).

Så tack för era paket av klokhet, humor, medhåll, peppning och beröm!

3 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig! Det bästa som finns är att få någon sorts respons eller bara en liten punkt. Jag är också jätte dålig på att svara, ännu sämre på att kommentera andra bloggar, jag sitter verkligen och tänker en massa som jag skulle vilja säga. Jag är så glad att det finns så många fina människor att följa på det sättet det går att göra genom bloggar. Ska skärpa mig och faktiskt svara på kommentarer och kommentera mera. Se detta som ett första steg :D

    SvaraRadera
  2. Det känns inte så oändligt stort som man skulle kunna tänka sig! Som jag skrev så skissade jag först på ett litet papper men kände att jag ville använda mycket detaljer och småsaker och på ett större papper finns mer plats för sånt!! Tycker absolut du ska prova. :-)

    Vad roligt att du haft din utställning! Jag har också haft lite småplaner på att ha en men inte kunnat bestämma mig för någon röd tråd eller tema och så har min motivation varit lite botten emellanåt. Men nu när jag ser dina bilder blir jag peppad! Och grattis till jobbet också, mycket som händer på en gång.

    Jag håller med dig. Kommentarsgrejen på bloggen är en himla fin grej. Utbytet bloggar emellan. Att inspireras av andras bilder och texter och utbyta tankar och funderingar...

    SvaraRadera
  3. Det är lite klurigt med kommentarer, tycker jag. Jag blir jätteglad när någon tagit sig tid att skriva, men är samtidigt ganska försiktig med att kommentera själv. Jag tänker för mycket - försöker sluta med det :)

    Sedan grubblar jag över var man ska svara. Jag svarar alltid i min egen blogg, eftersom jag gillar att andra läsare kan se konversationen, men samtidigt är det inte säkert att den som kommenterat kommer tillbaka och ser mitt svar.

    SvaraRadera