måndag 4 juni 2012

Att göra en beställning


Jag vet inte hur pass tydlig jag har varit här på bloggen om beställningar. Men jag tar gärna emot beställningar! Här är en som jag gjorde härom veckan som var fasligt kul att teckna. Och utmaningar skrämmer mig inte heller ska ni veta!

Jag vill också vara tydlig med att om man beställer en bild, ett specialritat original, av mig så är det inte längre jag som äger rätten till att visa dessa bilder i bloggen när och hur som, som jag har lust. Då kan det hända att jag frågar om jag får lägga upp bilden här men jag respekterar fullt och fast om man inte vill det.

Vad det gäller mina andra bilder som jag ritat för egen skull eller liknande så äger jag rätten att använda och visa dessa bilder i andra sammanhang trots att originalen är sålda. Men ett original är ändå ett original och skulle en bild bli stor och väl spridd så vet ni också har den riktiga varan på er vägg. Lite Picasso liksom om man ska ha storhetsvansinne.

Och vad det gäller att värdera teckningar. Att värdera sin tid. Värdera sin kunskap. Värdera sitt varumärke också för den delen så är det ingen enkel historia. Därför utgår jag från priser som andra tecknare håller tillsammans med en egen värdering av min tid. Priset på bilden beror helt på vilken storlek, teknik och hur pass avancerad beställningen är. Jag tar därför mellan 600 kr och 1000 kr för en beställning. 

Jag förstår att somliga ryggar för de priserna, då jag själv alltid mäter pengar i mat och kläder. Men om man värderar det i tiden jag lägger på varje bild tillsammans med kontakt och bara klura och tänka så är min timlön inte ok. Men jag slår mig fram nu och tanken är ju också att dessa priser kommer öka med tiden också: så passa på!

Vill du göra en beställning så går det till såhär:


1. Skicka ett mail till mig på ahdetgorjagimorrn@gmail.com och gör en beställning eller bara en förfrågan! Man kan alltid fråga och en fråga förpliktar ingen beställning!
2. Jag skickar prisexempel, frågar mer om beställningen och vi kommer överens om tills när beställningen ska levereras
3. När teckningen är klar skickar jag bilden i en mindre kopia som kvittens på att bilden är gjord och kommer att skickas. 
4. Därefter sker betalningen: Teckningen + porto
5. När pengarna syns hos mig så skickar jag bilden! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar