måndag 11 juni 2012

Engelsfors fan art!

Ida
Linnea och Minoo

Vanessa

Anna-Karin


Jag har precis läst en bra bok. Och en del böcker ger en verkligen bilder som spelas upp ens huvud och denna (eller egentligen dessa då det är två) får min fantasi att spinna. Därför blev det lite fanart av det också.

Den första boken heter Cirkeln och inleder den magiska trilogin om Engelsfors skriven av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Småbarnsmammor i 26+ kanske inte är den primära målgruppen men vad gör det när det är så bra.

4 kommentarer:

  1. Jag läste det här inlägget tidigare och namnet på bok och författare fastnade inte - däremot kom jag ihåg att en av teckningarna föreställde en Anna-Karin, och jag tänkte att boken nog skulle passa mig eftersom vi har haft samma smak tidigare. När jag sedan pratade med en bekant (pensionär faktiskt) om en ungdomsbok som var så bra så kom jag att tänka på ditt inlägg och frågade om det fanns någon Anna-Karin i boken. Det fanns det. Nu ska jag köpa den första delen så jag har lite sommarläsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vår smak har ju prickat innan så jag tror du kommer att gilla den! :) Och kom gärna med fler tips till mig också! Läser Hungerspelen nu och gillar skarpt...

      Radera
  2. Gud, tänk om man fick vara så duktig som du på att rita och skissa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de fina orden! Allt handlar om övning, övning och envishet. Det är enorm skillnad på hur jag ritar nu och när jag var 13: och allt beror på att jag har ritat massor. Så öva på du också! :D

      Radera