onsdag 29 juni 2011

Jag känner mig som en dålig bloggare men kompenserar det genom att känna mig som en god familjemoder. Ja, eller något i den stilen. Turisterna har numera invaderat min trakt och vart jag än vänder mig är det sommar, sol, bikini och sommarfik. Då är det inte lätt att låta bli att dras med. Så nu har min sommar också börjat. Men jag måste erkänna, även om sol är härligt så längtar jag också till regniga dagar då jag kan sitta och måla utan dåligt samvete. För jag har huvudet fullt av så mycket idéer.

Fast mest vill jag bada hela tiden. Och efter att ha cyklat igår, utan några större protester från det nedrans knät, så har jag också blivit riktigt danssugen. Och så vill jag klippa mig! Vilket jag tjatar om hela tiden här hemma. Men alldeles snart ska jag iväg så då lär det väl bli tyst på mig.

Sedan läser jag som en tok. Blir sådär som jag blir när jag helt går upp i en historia och jag undrar helt hur denna kan ha gått förbi mig. Svindlande Höjder. Antagligen har jag nobbat den från början bara för att den svenska översättningen låter som avancerat tantsnusk. Men icke då. Jag blir allt lite frälst och i ärligthetens namn är det skönt att väga upp lite för all Jane Austen jag har slukat. Men jag ska väl inte påstå att jag helt har lämnat min genre heller.

Det är konstigt. Försökte skriva ett inlägg igår och det var bara bara krystat gammalt svammel. Till slut gav jag bara upp. Att skriva är ibland som att rita. Det är bilderna som bara kommer som blir bäst. . Fast inte vet jag om detta är bäst men i alla fall naturligare.

Svamligt blev det i vilket fall som.

1 kommentar:

  1. Hehe, ja originaltiteln låter ju en aning bättre! :) Ska själv börja med Victoria Benedictssons "Pengar". Har till och med lagt den på nattduksbordet. Nu gäller det bara att öppna den...

    Härligt att acceptera sommaren, jag tror jag fortfarande går och väntar på den och undrar varför det är så förbannat varmt. Det är ju bara mars typ... knappt.

    SvaraRadera