måndag 13 juni 2011

Måndagsångest!

Herregud. Måndagsångest så det smäller om det! För det är ju så, att har man haft ännu en sådan där helg som man längtat efter och drömt om så länge - och den sedan tar slut bara sådär, så finns bara måndagsångesten kvar. Gnager rastlöst i magen och det enda jag vill är ut på äventyr! Någonstans bara men det måste både vara spännande och roligt och gärna också lite nyttigt. För jag tror jag går under lite inför vardagliga måsten och allmän förvirring och jag vet inte alls vad vi ska äta varken idag, imorgon eller någonsin. Eller jo, jag vet vad vi ska äta på midsommar.

Med risk för att bli nedröstad så finns det nog inget jag hellre önskar mig nu än en regning dag och lite ursäkter att stänga in mig med mitt hemskt stökiga hus och sedan inte heller behöva ha dåligt samvete för jag stänger in mina barn också. Den stora ungen går väl an, även om han lätt följer tanken när han ser pappa på ladugårdsplanen. Men den lilla ungen  går det bara att jaga. Ja, jag vill stänga in henne och bara får lite ro i alla fall i något jag gör. Ångrar nästan att jag inte drog hem några av de där kompostgallerna vi köpte till husvagnen i helgen.

Sedan vill jag måla också. Jag skulle tycka det vore fasligt spännande att prova att måla i olja eftersom jag bara provat akryl innan. Men det är väl inte bara att börja bara sådär? Eller?

Nej regn. Ge mig regn och rusk! Inte för evigt men jag behöver verkligen stressa ner nu!

2 kommentarer:

  1. Klart det är!! :D

    du kan få låna lite färger av mig om du vill testa och lite så :D Det är jätteroligt!

    och vem har inte måndagsångest! samma här med andra ord. Själv skiter jag i solen och tror blint på att den ska dyka upp när jag vill sen igen. Jag har liksom inte tid med solen nu.

    känner att jag skriver här alldeles för sällan! men jag läser iallfall :D

    SvaraRadera
  2. Ibland är jag så dum :) Här har jag gått och tänkt "Hm, undra vad man ska ha för material när man målar med olja. Var kan jag googla det egentligen?" - Och så känner jag ju en livs levande konstnär som jag bara kan fråga när som helst :) Pauline - du är officiellt nu min mästare ;) Jag mailar alla mina frågor till dig! Och jag lånar gärna färg - om jag nu inte är för otålig tills nästa gång vi ses och köper egna.

    Ingen fara att du inte skriver. Jag skriver så mycket så det räcker för oss båda ;) Roligt att du läser iaf!

    SvaraRadera