torsdag 23 juni 2011

Fager dam


Vad gör man åt sitt tålamod? Jag har verkligen drivet att vilja lära mig. Men när det går ett tag i teckningarna och det inte blir som jag tänker mig så vill jag ge upp. Men det gör jag inte för drivet tvingar mig vidare. Men till slut har jag pressat mig i flera timmar så går det bara inte längre. Resultatet blir inte alls som jag tänkt och tålamodet är helt slut.

Men jag inbillar mig att jag inte ger upp lika lätt som förut längre. Med tiden kommer det ge resultatet jag tänkt. Förut kunde jag ju aldrig tro att jag skulle kunna pilla med bilder i flera timmar på detta vis.

Fast den här bilden får bli punkt för helgen. Nu ger jag mig ut och isolerar mig på en öde ö i tält och allt. Det känns fasligt trevligt.

2 kommentarer:

  1. Gillar det där gammaldagsa stuket. Blusen, frisyren och det där fromma mjuka ansiktsuttrycket :) Hon ser ut som en söt liten skolfröken.

    Vore kul att få reda på lite mer om teckningarna du visar, om de har en tanke eller historia bakom? Vad heter hon t.ex?

    SvaraRadera
  2. LadyNight: Så himla kul att höra någon annans tolkning. Och framför allt för att en av mina bilder kan väcka tolkningar :)

    Jag ska tänka på i framtiden att berätta storys om teckningarna om det finns sådana. Och i den här ligger ju en story. Jag tänkt hela tiden att hon var en nybyggare i Amerika boendes mitt ute i skogen med sin man. Hon är ung och har inga barn och hennes man jobbar inom skogsbruket, så hon är mycket ensam i den nya och ibland läskiga världen. Och skolfröken? Ja, vem vet :) Men jag har ingen aning om vad hon heter. Jag skulle vilja ge henne något tjusigt dubbelnamn :)

    SvaraRadera