fredag 17 juni 2011

Baka bort paniken

Efter några kvällar med Kris Ågren och allt som då hör till med allmän vånda och frustrerade tårar och gud vet allt så kom jag äntligen till någon form av insikt. Jag vill bli bättre på det här. Och den enda vägen till att bli bättre är att öva. Och varför inte då återanvända alla gamla skisser jag har lagt upp här eller som bara ligger och skräpar över hela mitt skrivbord som övningsobjekt. Men behöver ju liksom inte uppfinna hjulet igen bara för att man vill ha några bilder att kladda färg på. Det kändes som en god insikt så även om bilderna inte är fantastiskt spännande att se på så fyller de ändå sitt syfte.

Sedan är hela jag allmän kris och panik just nu. Hjärtat slår dubbelslag av minsta lilla och just nu försöker jag baka mig ur paniken. Känner mig som en sämre version av desperat hemmafru. Fast kanelbullarna lär nog bättra på mina poäng.

Sedan måste jag ändå lyfta min Fina man ur all min negativitet som jag begravt stackarn i. Här har jag gått i veckor bara för att i all stress hålla upp vårt hus så att det i alla fall står upp och skiten har grott igen i alla hörn utan att orken har funnits att ta tag i det. Men igår när jag kom hem hade han grovstädat hela undervåningen och nu kan man faktiskt både gå på golvet utan att gruset rullar under fötterna och det finns bänkar (!) som man kan arbeta på. En lättnad om något!

Snart blir det lugnare. Snart blir det lugnare.

Nej nu ska jag baka ut bullarna!

2 kommentarer:

  1. sv: Tack! Jo det är tips som funkar för mig iallafall. Självklart är det svårt att hålla sig till dom regelbundet, vi är ju inte mer än människor. Men jag menar liksom att om man väl har råkat halka ner i träsket, så kan man ta till dessa knep för att rycka upp sig igen. Att ful-dansa till partymusik är nåt jag verkligen rekommenderar, haha. Under en depp-vecka i vintras började jag varje morgon med det ;)

    Stort lycka till med allt övande! Du är redan nu så duktig! Tycker du är helt fantastisk med hus och barn och målande och ja allt det där. Din man verkar väldigt snäll också förresten :)
    Hoppas du kan slappna av lite mer framöver och nå dit du vill nå.

    kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det inte bara är jag som låter huset gro igen under hektiska perioder!
    När jag blir rik ska jag anställa en städerska som tar hand om allt sådant... och kanske en kock och en personlig assistent... sedan ska jag bara måla och vara med barnen!!!!
    (Smart att öva på gamla skisser...)
    Kram
    Mika

    SvaraRadera