onsdag 19 december 2012

 Inser att vardagen har halkat efter lite här i bloggen och plötsligt handlar allt om företagande och erövra världen. Vem vet, ni kanske saknar mitt vardagsgnäll och ständiga frustration över att jag inte vet vart jag är på väg. Eller hoppas ni bara att jag ska lägga upp någonting som inte är digitalt. Eller tycker ni kanske att jag är segast i världen som inte tar och lär mig lite färgsättning och bjussar på några halvfärdiga skisser.

Men läget är väl som följer att jag är liiite splittrad. I ena verkligheten försöker jag få mitt hem julfint och knäskurar (!) golv (hittade inte den jäkla moppen) och bakar bröd (slut på pengarna) samtidigt som jag försöker pyssla med barnen. Och i den andra verkligheten ska jag vara den lugna och trygga och förnuftiga för 19 vilda ungar vilket gör att jag dör på soffan varje jobbdag. Och sedan i den tredje verkligheten går jag runt med en telefon ständigt i hand och diskuterar företaget, krisar och planerar större än stort inför framtiden. 

Jag tänkte inte riktigt att det skulle bli såhär men jag kan verkligen inte klaga längre på att inget händer.

Jag kom på mig idag med att vilja göra en årssummering. Men 2012 är ju inte slut än. Men på något sätt hade det varit skönt att packa ihop året nu när det känns som bäst. Dessutom vet jag inte om jag orkar med mer spänning nu utan vill bara landa i det som är. Men summeringen får väl vänta någon vecka då... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar