onsdag 18 januari 2012

Vem är lugn och balanserad?

Åh vad jag skulle vilja vara en balanserad och förståndig vuxen människa nu som städar sitt hus, inte plötsligt får ett knäpp och tror hon är odödlig, gör genomtänkta matlistor, sover om nätterna och inte sitter och bryter ihop någonstans där på vägen då det bara blir för mycket!

2012 är ju möjligheternas år vettni! Eller kanske året då jag bestämt mig för att inte gömma mig bakom min rädslor och dåliga ursäkter utan faktiskt göra mer! Vara tillgänglig för möjligheterna liksom. Inte se ut som ett litet rädd mumintroll så fort någon viftar med chanser framför mig. I år tar jag dem! Alltihop uppenbarligen... Jantelagen är stoppad någonstans längst in där jag aldrig städar. Vilket ju kan vara var som helst med tanke på att jag är så dålig på att städa.

Fånga dagen! Upp till kamp! Nu  kör vi!
Här finns inga stopp (uppenbarligen)!

....

Men det är väl kanske det som det finns... Som en klok unge en gång sa, som visserligen är klok nu också en sådär 15 år senare, "En sak och bit i taget!". Vuxen och balanserad. Inte tro att jorden går under i februari med knäoperation och att jag måste hinna med allt innan dess. Inte tänka på att försörja sig eller göra mänskligheten besviken på något sätt. Inte döma mig själv för att jag nallat (små) chokladbitar i skåpen två dagar i rad och gick upp ett hekto denna veckan.

....

Men det är väl också så: det är mer spännande såhär när det händer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar