fredag 6 januari 2012

En paus vid datorn kanske

Här sitter jag vid en stationär dator. Det känns nästan för seriöst i jämförelse med det halvliggande slösurfande i soffan jag annars brukar ägna mig åt. Och samtidigt som jag surfar sitter jag och sneglar på bilden jag ritar nu på skrivbordet. Tassar mest runt den tycker jag även om det är helt underbart att rita på den bara jag får pennorna i hand. Det var väl kanske det jag lärde mig mest 2011 tror jag. Hur tillfredsställande det faktiskt är att jobba för ett färdigt resultat.

Men jag är något splittrad. Jag har en sådan där underbar känsla i magen att saker ordnar upp sig undan för undan nu. Allt som krävs är bara lite engagemang så faller saker på plats som jag gått och gnällt om. Och det gäller både stort och smått. Kanske att jag bara fått någon form av nyårs-kick som resten av folket på denna planet. Nytt år = nya möjligheter. Eller har jag helt enkelt rätt. Jag kör på besserwisserfasonerna: jag har rätt!

Fast nya möjligheter kan ju tusan skrämma slag på en ibland! Igår till den milda grad att jag tömde ett glas vin bara sådär innan klockan sju en torsdagsskväll (högst onormalt i en Elin-värld kan tilläggas). Och inte var det till någon större hjälp heller kan det tilläggas. Men så kan det gå när ett brev om knäoperation dimper ner i brevlådan och tiden är om mindre än två veckor. Jag ber till gudarna att det kan ändras för här har det bara nojats och inte tränats: och det senare är högst nödvändigt inför operationen.

Nu ska jag njuta av lugnet så länge det varar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar