söndag 22 januari 2012

Helgen har räddat mig


Phu! Jag tror den här helgen räddade mig lite. Ibland behövs helger mer än annars och nu var det så. Fast inte har det varit uppvilning på schemat inte: bättre upp! Träffat mysiga människor och handlat möbler (det var inte igår det) och organiserat mitt hus. Har ju en sådan där "efter-man-får-barn-känsla". Ja, minus ungen då! Men det känns som om att efter 13 februari är ingenting säkert. Knäoperationen. Skräckbilden spelas i mitt huvud om och om igen: jag kan inte gå på flera veckor och kommer inte komma igång och jobba som jag tänkt och kommer få en helt invalid hela sommaren och bara sitta och gråta för världens hopplöshet. Därför ska ju allting göras nu!

Och målar gör jag. Mer än vad som syns i bloggen. Så här kom en bild jag färdigställde härom kvällen. Två till på G och en gnagande målarlust. Och imorgon blir det jobbvecka igen

Ikväll mys med familjen och måla med akvarell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar