tisdag 31 januari 2012

Hej Gnällbloggen!

Jag är blott en skugga av den inspirerande, kreativa bloggare jag en gång inbillade mig att jag var. Men man kanske inte ska räkna med att man är sådär fasligt spännande på tisdagar. Tisdagar är nog för övrigt en av de tråkigaste dagarna på veckan, då man har tagit avstamp från helgen och har en evighet till nästa helg. Därför brukar jag vara evinnerligt tacksam för att jag är ledig tisdagar.

Vilket jag inte var idag.

(För övrigt borde jag vara evinnerligt tacksam för att jag har ett jobb!)
(Och tacksam över familj och hälsa och femtioelva andra saker som jag borde visa mer tacksamhet för istället för att vara en gnällburk)

Men vad gör jag?
- Sitter och bloggar medan min man gör mat
- Funderar på hur många Stolthet och Fördom-avsnitt jag kan se ikväll
- Undrar om jag är knäppare än andra?
- Funderar på hur pass bra det är att visa sina svagheter
- Vickar på tårna för att inte mina tår ska förfrysa i min raggsockor som mamma har stickat
- Försöker smälta att jag gått ner 24,3 kg i vikt sedan april förra året.
- Försöker smälta bananen och mackorna jag tröståt så att det får rum med korv och potatismos
- Letar spisar och diskmaskiner på Blocket för att vårt kök bokstavligen faller i sär
- Drömmer om att få en massa spännande teckningsuppdrag. Bring it on!

1 kommentar:

  1. Hmm, ja det är nog mycket möjligt att du är knäppare än andra. Fast det ska du nog vara glad för. Jag är så trött på alla oknäppa, gråa människor. Önskar alla var lite knäppare än andra. Det hade ju varit en mycket intressant värld att leva i.

    Men i dag är det lill-lördag och då får man göra vad tusan man vill, typ äta godis, streaka i stan, dricka vin, you name it.

    SvaraRadera