tisdag 3 januari 2012

Jag får inte riktigt ekvationen att gå ihop. Jag har en lista med femtioelva saker med det konstnärliga som jag ska bli bättre på. Och för att bli bättre måste jag öva. Men så måste jag också producera för välbefinnandets skull och känna att jag gööör något. Om vi säger att jag har ork och tid att måla/rita tre-fyra kvällar i veckan och en av dessa går det inte så bra. Två tre kvällar kvar. Kvällar från kl 20:30 (i bästa fall) till så länge jag har ork och vett att fortsätta (ca 22 vardagar, midnatt helger).

Samtidigt har jag hört att man ska vara en bra mamma som inte blir galenarg på morgonen när äldsta ungen inte tar på sig, alert på ett jobb som kräver hundra närvaro och prata med sin man när barnen har somnat. Kuggat på samtliga punkter.

Av någon anledning så tycks jag alltid komma ihåg att äta i allt det här. Så det jag istället borde komma ihåg är att hoppa över det ibland. Eller bara äta mindre helt enkel så jag kan gå ner ytterligare 22 kg eller nått...

Och det hade ju varit bra om hjärnan kunde ställa in sig på att jag verkligen ska operera knät så att jag kan komma igång på träningen innan snart.

Sedan fortsätter jag drömma stort. Det borde väl vara bra kan man tycka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar