fredag 13 januari 2012

Äntligen fredagskänsla!

Fredag kväll. Har ännu en gång druckit ett helt glas vitt vin innan klockan sju på kvällen och denna gång av mer normala orsaker. Det är skönt med fredag. Jag är tacksam att jag kan tycka att det är skönt med fredag: en gång i tiden levde jag bara onsdagar hela veckan. Nu sitter jag här och är trött i rygg och fötter att jag undrar hur fysiskt ansträngande det egentligen kan vara att jobba som lärare. Själv skulle jag tippat på att det är hjärnan som får den värsta omgången. Men vad gör väl det när det är fredag!

Denna vecka har jag kommit på att jag nog är bra på mitt jobb, sett tvåsiffrigt på vågen, ritat som en galning,  tvingat mig ur mitt eremitstadium (frågan är: är det ett stadium?), postat ett spännande brev, röntgat ett knä, bestämt ny tid för operation med knädoktorn, lämnat in en trasig dator (snyft). På fem dagar. Varför kan jag aldrig göra något i normal hastighet?

Nu ska det ätas piroger och mysas i soffan. Det finns en överhängande risk att myset involverar pennor... (Hm, det lät väldigt konstigt)

Godkväll med risk för återseende!

1 kommentar:

  1. Underbara fredag! :)

    Vad kul! :) Maila din bild till kontakt@enlitenteckning.se. Du får gärna skriva en liten text till bilden eller om ditt tecknande om du vill! Vad roligt! Min sambo har ett inspirationstema på sin blogg där andra fotografer får visa sina bilder. Är himla sugen på att köra på samma sak och det här är ju en bra början! :)

    SvaraRadera