lördag 28 januari 2012

Fjärilsflicka


Klart!

Lite inspirerad nu att testa lite nytt. Denna gång blev det ett annat ljus och färgskala. Nästa gång ska jag jobba efter en referensbild på ljuset tänkte jag då denna är tagen ur huvudet.

Och sedan vet ni väll?

Ingen går säker på facebook!!

Är man tillräckligt snäll och har någon bild jag fastnar för så kan den hamna som inspiration till en illustration. Denna gång var jag ute efter bilder på ansikten i profil och hittade denna (nåja, eller liknande). Sedan använde jag all min konstnärliga frihet!

3 kommentarer:

  1. Eftersom jag kolla de bloggarna jag följer på bloglovin så visste jag inte att den färdiga redan var uppe när jag skrev den andra kommentaren. Jag gillar verkligen den här den är väldigt fin, de detaljerade ytorna för sig väldigt fint mot de icke detaljerade! Och färgerna är jättehärliga

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Älskar ljuset och den askgråa skuggan på överkroppen! Tycker du är så duktig på att teckna händer också, jag tycker det är skitsvårt!

    SvaraRadera
  3. Väldigt underbart fin! Hittade till dig via Britta - glad för det. Fantastiskt fin blogg ju!

    SvaraRadera