lördag 13 oktober 2012

En 25-årig lillebror


När jag slog upp ögonen i Januari  2012 hade jag det lite på känn. 2012 skulle det hända grejer minsann - då skulle saker förändras och jag skulle äntligen komma framåt med allt som stått och stampat. Inbillning eller storartad framtidsvision? Antagligen det första.

Men nu sitter jag här med alla bollarna i luften och plockar ner dem en efter en. Det tar tid och energi men är så spännande ibland att jag trillar av stolen. Det var ju faktiskt det här jag hoppades på även om vägen framåt är lång!

Men 2012 är också året som min lillebror fyller 25 år. Ni vet han som när vi var små följde med mig upp för trappan när jag var mörkrädd och skulle sova. Och han som aldrig någonsin ville avslöja för mig vem han var kär i, retade halvt ihjäl hela syskonskaran och byggde saker hellre än småpratade. Nåja, en del av sakerna har förändrats medan andra är precis desamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar