fredag 19 oktober 2012

5 år med bloggen

Tänk! Igår fyllde den här bloggen 5 år! Såklart hade jag tänkt fira det storslaget med en utlottning, visa ord eller bara med en otroligt snyggt tecknad bild. Men lika självklart så glömde jag totalt bort det. För sådan är ju jag. Och ni som har känt mig i alla fem åren eller bara de senaste vet ju det också. Även om jag aldrig ens har träffat er eller vet om att ni läser så känner ni mig. Mina goda sidor och mina småsinta konstiga också. För ärligt är det ju lite det som är charmen med bloggande. Här bakom skärmen sitter ju en som flera gånger i veckan i fem hela år har skrivit ner sina tankar i mer eller mindre snirkliga ordalag och ni har hängt med så mycket ni velat.

Men det underbara med hela den här grejen är i hur jag skriver ner saker om mitt liv och hur ni läser det år ut och år in. Nej, det mest fantastiska är att jag tror inte jag hade varit densamma utan bloggandet. Utan att få ventilera saker såhär eller utan att läsa andra insiktsfulla/drömmande/inspirerande bloggar skrivna av människor som är lite som jag själv. Utan bloggen hade jag inte överlevt min mammaledighet eller haft några högre ambitioner om att rita som jag gör tex. Jag hade förblivit en hopplös och frustrerad drömmare utan att komma någon längre stans med det.

Så istället för att fira att jag lyckats hålla ut och blogga i fem år så vill jag fira allt bloggen har givit mig på fem år!

Och tänk var jag är om ytterligare fem år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar