måndag 23 april 2012

På vägen hem i bilen

Vad hände? Här satt jag i bilen och kände hur energin sprutade runt mig. Och jag som riktigt förbannat allt vad som heter matplanering senaste tiden, bara sprutade ur mig kreativa idéer på mat och maträtter. De flesta var inte alls i makaroner-och-köttbulle-klassen utan riktig mat. Husmanskost. Planerade tom att göra en fiskgratäng ikväll och undersökte möjligheterna i min hjärna att kanske göra storkok av något annat.

Hm. Det där låter inte riktigt likt mig och antagligen borde jag ha anat oråd redan där. För vad händer då när detta sprudlande energiknippe till mamma kommer innanför dörren? Jo hon störtar i sängen med huvudvärk och armar och ben som urkokta spagetti. Vad hände??

Men överlag brukar det kanske vara så.
Att mina mest storslagna planer planeras på hemvägen i bilen.
Om de sedan blir förverkligade är ju en helt annan sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar