onsdag 18 april 2012

Hur gick det då?

Ja, nu är ni väl bra nyfikna kan jag gissa! Men jag ska inte hålla på det längre.

Men nej vi vann inte. Många trodde hårt på vår idé men vi var inte bäst i det här sammanhanget. Men det behöver ju inte nödvändigtvis betyda att det är kört. Nej tvärtom! Jag är övertygad om att denna idé kan utvecklas till något stort och helt suveränt. Så det jobbar vi vidare på.

Och vilken egoboost för mig det blev då! Här var jag rädd att inte platsa och istället har jag fått så mycket fina ord och uppmuntran att jag knappt nuddade golvet igår. Får se om jag kan ge någon tjuvkik på bilderna sen. Det blev ett bra gäng.

Jag tror jag aldrig i mitt liv har slitit så målmedvetet med tecknandet i hela mitt liv. Sista dygnet gjorde jag fyra bilder under samma tid jag vanligtvis hinner  1,5. Det naturliga reaktionen trodde jag skulle vara att jag inte ville sätta penna mot papper på tre år minst. Men inte alls. Snarare tvärt om. Men jag tar lite paus från sjukhusmiljöer för tillfället i alla fall.

Idag känner jag mig annars lite avslagen. Jag undrar om det är såhär Askungen kände sig dagen efter sin bal på slottet? Man var liksom med om något fantastiskt spännande och kul och så plötsligt är allting helt normalt igen. Jag vet inte riktigt om jag gillar det. Så jag får väl helt enkelt försöka komma på hur fler spännande saker ska hända.

3 kommentarer:

  1. Jag känner PRECIS igen mig!! Har nyligen haft min första egna utställning (eller ja, den hänger fortfarande uppe, men vernissage och allt däromkring är gjort), och efter att ja jobbat så intensivt så kommer det en riktig urladdning efteråt. Lite som att vara bakfull, fast av något helt annat än alkohol :-)

    Men VAD är det för tävling du varit med i?

    Måste bara säga att jag tycker det är så bra att du skrev att ni inte var bäst i DET HÄR sammanhanget. Dvs, ni kommer att vara bäst i ett annat sammanhang istället! Om du förstår hur jag menar! Heja heja liksom :-D

    SvaraRadera
  2. Ah, nu såg jag att du länkat längre ner till tävlingen! Hade missat det inlägget. Kul idé att göra en app till i alla fall. :-)

    SvaraRadera
  3. Synd att ni inte vann, men bra att du tror på ert arbete. Det kommer säkert att leda till något senare. Den där nedslagna känslan är samma som jag får efter en utställning. Man har så mycket fokus på sig själv och sin konst och efteråt blir det lite tomt, men det brukar gå över ganska snabbt ändå.

    SvaraRadera