onsdag 16 november 2011

Koppla ner mig!

Jag behöver amputeras!! Nej inte är det det förbenade knät som jag ska till doktorn med imorgon (nervös!) utan jag har några andra utväxter på mig som jag gärna skulle bli av med nu. För jag känner mig ständigt småstressad och rörig och glömmer saker stup i kvarten. Jag har även på jobbet framställt mig som helt teknisk inkompetent då jag ideligen gör idiotmisstag med tekniken och verkar mer som en glad pensioner med en dator än mig själv.

Tekniken var det ju ja som skulle amputeras! Bort från mig! Kanske är det så att det blir för mycket av det goda också. Men jag har god lust att också definiera vad "det goda" med tekniken egentligen är. Med datorn, det vill säga. Datorn och den hopplöst beroendeframkallande iphonen har blivit som en extra arm och hjärna jag inte kan vara utan. Och jag absolut HATAR den känslan!

Vem tusan börjar dagen tjugo i sex på morgonen med att kolla facebook i sängen? Och sedan dra över bloggen och facebook igen och mailen och kanske tradera vid lunchen. Och sedan sitta hela kvällen med iphone i nyllet eller en dator i knät medan man kollar på program man faktiskt egentligen vill se på TV men ändå missar pga något viktigt mail eller bra blogg eller vad tusan det nu kan vara som är så j-vla viktigt!

Åh gud ska veta att jag skäms över att erkänna det här. Jag känner mig som värsta narkomanen som bara döljer och slätar över mitt beroende. Jag kan sluta när som helst! Nääääär som helst!

Så nu ska det bli bättring. För det första ska jag städa mitt skrivbord (glöm de välstädade versionerna jag visat i bloggen innan och tänk istället sopberg) och sätta datorn där istället. Jag trivs bättre med att sitta där och surfa egentligen: det vet jag. Sedan ska jag försöka amputera bort min iphone från mig och lägga den minst 10 meter ifrån mig under kvällen. Ska jag göra något vid tv:n annat än att titta på tv så ska det vara att rita. Eventuellt spåna på nästa bok att vinna nobelpriset...

För det är inte alls konstigt att jag är sjukt stressad och rörig. Inte alls. Just nu längtar jag till en strömlös stuga i skogen där man eldar hela natten för att hålla värmen och ligger och läser böcker med ficklampa i sovsäck. Då är man inte stressad.

Jag tar och bygger en tidsmaskin när jag ändå håller på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar