måndag 14 november 2011

Hua

Ni vet när man går sådär med alldeles för långt hår ett bra tag. Man konstaterar att det är långt och att man borde klippa sig snart men ändå blir det inte gjort. Då vaknar man plötsligt en morgon och står inte ut! Börjar putsa topparna i tv-soffan och ringer och bokar klipptid på förmiddagsfikarasten. För man står inte ut!

Så känner jag för mitt hus nu. Det har varit rörigt ett bra tag och vi har bearbetat oredan lite i taget. Men nu fick jag för mig att jag skulle omorganisera alla garderober och slänga/sälja minst hälften av vad vi äger - och ja ni kan nog gissa hur fruktansvärt det ser ut här nu. Så det slog mig nu i eftermiddag: J-a-g-s-t-å-r i-n-t-e-u-t!! Känns som om jag kvävs av oreda och klädhögar.

Ja vi får väl se om jag överlever. Annars är detta ett perfekt tillfälle att städa mig ur paniken...

1 kommentar:

  1. Ta en hörna i taget. En hög åt gången. Annars är det STOR risk för total kaos.
    Förresten... hahaha... klippte mitt hår häromdagen! Vände huvudet upp och ner och klippte av en decimeter med kökssaxen. Jag hade liksom fått nog! Hihihi.
    Tur man har lockigt hår så ser ingen att det är lite ojämnt!

    Kram
    Mika

    SvaraRadera