fredag 4 januari 2013

Laddar

Med tanke på att det är 2013 och det är nu det händer, så händer det inte fasligt mycket än. Jullovet, eller semestern som det vuxet nog heter, har ägnats åt att umgås, återhämta mig och uppgradera vårt hem med ny teknik.Ansträngande så det räcker och blir över måste jag säga! Men i stort har jag inte gjort alls mycket av det jag brukar göra här hemma: alltså varken ritat, tvättat eller lagat mat annat än om jag måste.

Tills idag egentligen: idag har jag både tvättat, lagat mat två gånger innan klockan halv tre, stoppat en soffa, ritat beställningar och varit på jakt efter ett köksbord. Jag kan inte för mitt liv förstå varför en normal aktivitetsnivå skulle vara nödvändigt (!).

Och nästa vecka känns både läskig och fantastisk för då drar mitt illustratörsjobb igång på riktigt!

Så kanske har jag varit tvungen att ladda. Det är inte alltid kul att ladda har jag märkt och påminner läskigt nog mycket om tristessen som drabbar en när man är föräldrarledig själv i över ett år. Men lika glad är jag ändå för båda upplevelserna för i efterhand vet man att det är tid man ska se tillbaka på och uppskatta. För sedan blir det jäkt och stress och otillräcklighet för hela slanten.

Jag laddar några dagar till och sedan drar jag igång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar