tisdag 1 januari 2013

Hejdå 2012



Har ni inte fått nog av mig innan så lär ni få det nu! Haha, jag är inte riktigt bekväm med att se mig själv i 24 versioner i bra vinklar och självmedvetna miner. Men är man bloggare så ska man ju bjuda på sig själv (så kom inte och klaga!). Och ska man göra en summering av året som gått så lär det ju inte handla så mycket om någon annan heller.

 Sammanfattat har 2012 varit ett av de bästa åren i mitt liv. Men vi kör ett litet snabbt race genom årets händelser så vi har koll.



Efter år av knäproblem tog jag beslutet att operera mitt korsband. Jag var sjukt orolig innan men i efterhand vet jag med säkerhet att det är bland det bästa jag har gjort! Jag kan sitta på huk igen! Lyckan är total varenda gång och jag känner mig tio år yngre - vilket innebär ungefär 38 år eftersom jag alltid i vanliga fall känner mig medelålders ;)



2012 var året jag upptäckte Instagram! Det gav mitt skissande ett helt nytt syfte och kontakt med tecknare över hela världen. Följ mig gärna på instagram: "elinmatilda" var namnet. Inget instagram med ändå nyfiken: klicka här!



 I år har jag gått på ovanligt många bröllop! Underbart!



En av de stora händelserna 2012 måste ha varit när vi beslutade att vårt största sovrum i huset skulle bli mitt arbetsrum. Efter den största krisen inser jag att detta är en nödvändighet både för att alla mina skapargrejer behöver ett hem men också för att jag behöver det. Tack min fina man!



Jag vet ärligt inte när jag läste så mycket som jag har gjort 2012 och hela mitt sängbord är översållat! Eskapism för hela slanten och jag plöjer. Hungergames och romance och till slut Fifty shades. Min hjärna har behövt det.




2012 är året jag har tagit många svåra beslut som ställt mina övertygelser på sin spets, vilket i sin tur har resulterat i att jag insett att jag inte riktigt är den jag föreställt mig. Förvånande? Nej, det borde ju inte vara det eftersom det är ett mönster som upprepat sig sedan jag startat denna blogg. Plågsamt? Jovisst! Nu hoppas jag bara på att jag är på rätt väg och tagit rätt beslut. Men jag tror starkt på min magkänsla.



Sedan är det ett olöst mysterium för mig hur jag efter ett telefonsamtal och ett snabbt beslut kunde gå från det här: pennor över hela bordet, teckna som en galning till en apptävling där vi går i final men inte vinner...



... Till att jag är med och startat ett företag, gör ett samarbete med landstinget och vinner priser i två nationella tävlingar...



... För att sedan 2013 få ett betalt arbete som illustratör!




Hur blir 2013 då?


Det är så mycket jag inte vet och bäst är det väl kanske så. Men jag hoppas först och främst innerligt att jag och mina nära och kära får vara friska och glada!

Men jag känner på mig att allt som jag tror att 2013 kommer att bli kommer att förändras på vägen. Det är många lösa trådar och många nya utmaningar och svåra beslut. Men jag hoppas att jag nästa år vid den här tiden ska ha funnit mig till rätta hur det än blir.

 För mig tar 2013 en rivstart. Januari och februari blir fullspäckat med möten, utbildningar och deltidstecknande. Och så det där mötet som är så overkligt konstigt att jag inte själv riktigt tror att
det kan ske.


Jag hoppas att ni fortsätter följa med mig 2013! Det vore  inte hälften så roligt att blogga utan er! Och varje gång jag ser att  jag fått en kommentar från vem som av er tar mitt hjärta ett glädjeskutt av förväntan. För med era reaktioner, med era känn igen, era namn i  kommentarsfälten så känns det aldrig ensamt och alltid meningsfullt att hålla på att skriva såhär!

Gott nytt år på er! 





4 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt år Elin! All lycka till ditt 2013 och JAG kommer garanterat fortsätta läsa:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det! :D Tack så mycket och kul du hänger på! :)

      Radera
  2. Åh mysigt! Jag gillar verkligen summeringar. Det är spännande! Är supernyfiken på 2013 också. Tror det kommer att bli ett bra år! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också det. Får en att stanna upp- vilket annars ju är lite ovanligt ;) Tror också det blir bra! :)

      Radera