torsdag 3 maj 2012

Spännande

Det är spännande nu. Nästan för spännande för min hemtama smak. Om allt går vägen så kan jag boka upp att rita appbilder för hela slanten ett tag framöver. Jag kommer att bli proffs på folk och sjukhusmiljöer. Men först ett avgörande möte i slutet av maj. Håll tummarna. 

 Producerar en himla massa skisser numera men kommer inte till skott att färglägga. Vill gå kurser och lära mig mer men som vanligt bor jag för långt bort. Eller avsides skulle man ju lugnt kunna säga. Men jag behöver input. Vill grymt gärna lära mig digital illustration för att se om det passar mig eller bara kan vara ett hjälpmedel att få mina teckningar som jag vill. Eller underlättar.Eller för tusan vilken jäkla kurs som helst som kan hjälpa mig att komma framåt.

Men det går bra att streta ensam. Jag har lärt mig sjukt mycket av det. Jag har också lyckats utveckla mig helt på egen drivkraft också och jag har alltid spröten ute på allt jag tänker lära mig. Det är bara tiden och orken som säger emot. Annars känner jag på mig att jag helt ojantelagmässigt har stor potential. Stor potential som jag inte tycker jag uppfyller nu. Ja, fast risken är att jag kan lära mig hur mycket som helst och ändå inte uppfylla mina krav på mig själv. Men tanken slår mig också att det kanske är det som driver mig...

Huvudet bultar efter ännu en jobbdag som slukat hjärnan. Det är svårt att få något gjort då. Men jag sitter och ritar nästan varenda kväll numera. Ett streck eller en hel teckning. Besatt eller vad? Helt sunt. Helt sunt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar