måndag 20 augusti 2012

Jag vill ha städdagar, nya gardiner för varje säsong, matlistor jag följer och ett nytt vardagsrumsbord

Känner ni någonsin så? Att det finns femhundrafemtioelva saker att skriva om men inget som lämpar sig för bloggöron?

För här sitter jag mitt i sommarhetsen som snabbt blev en hösthets och försöker hålla ordning på barn, djur och hem utan att lyckas något vidare. Det ser ut som om en tonåring har bosatt sig här och strösslat kläder, väskor, tomma matlådor och kattsand (?) över hela huset. Och jag har en överhängande känsla av att det mesta kan bero på mig. Ibland undrar jag hur det egentligen blev så att jag hamnade i en situation där jag är den mest närvarande arbetskraften för att genomföra allt hushållsarbete i ett hem. Inte kan det ha varit så väl uttänkt inte...

(När jag blir rik ska vi ha städhjälp en gång i veckan)(minst)

Det börjar bli höst och jag vill ha rutiner. Jag vill ha städdagar, nya gardiner för varje säsong, matlistor jag följer och ett nytt vardagsrumsbord. Jag vill samtidigt starta alla projekt som sliter i mig, bli en fantastisk förskolelärare och rita en app som säljer guld.

Vi får väl se vad den här hösten har att komma med...


2 kommentarer:

  1. Jag vet hur du känner, och jag tänker att jag, när barnen blivit lite större (som det hängde på dom...) kommer att få rutin på saker och ting igen.en saken är den att kag helt enkelt är av periodarnatur. Jag har perioder av ordning och perioder med total kaos och får helt enkelt finna mig i det.
    Väldigt fint kort här nedanför!!!

    Kramar
    Mika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog dessvärre detsamma här. Bara att jag numera betvivlar att det någonsin funnits något som kan liknas vid ordning kring mig. Men det är alltid så skönt att höra andra som är lika. Lättare att sänka kraven då :) Tack!! Kul du gillar :)
      Kram!

      Radera