torsdag 30 augusti 2012

Hur går det till?

Jag surfar in på platsbanken nästan varje gång jag sitter vid datorn numera. Mer sällan än innan men ändå blir jag alltid lika förvirrad när jag kommer in på sidan. Vad var det nu jag skulle söka efter? Nej, javisst ja! Jag har ju faktiskt ett jobb!

Ett jobb jag trivs med så bra att jag tror det hämmar kreativiteten. Det är inte lika lätt att fly ifrån den nuvarande jobbverkligheten och in i en drömjobbverklighet, när jobbet funkar bra och det inte känns så pjåkigt att jobba. Det kanske går över, men det hoppas jag ju inte. Bara att jag ska hitta drivet igen efter denna uppstartstid.

Nu undrar jag mest vad jag håller på med? Hur ska jag orka och hinna allt jag vill?

Familjen
Jobbet
Vardagslivet jag drunknar i
Tecknardrömmarna
Skrividéerna
Alla projekt som väntar i huvudet
APPEN

Jag kanske är galen? För vilken människa orkar med allt detta?

Jag är galen.
Inte frisk. 
Jag skiter i alltihop.

Men så vet jag ju att det inte funkar så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar