lördag 31 december 2011

Hejdå 2011!

Åh jag kan ju bara önska att min nyårssummering är lika spännande och flashig som alla andras vid den här tiden. Men här sitter jag i soffa, rosenkindad efter en utflykt med familjen, och försöker minnas hur 2011 var. Bara för att uppdatera mig läste jag förra årets summering aning och insåg med några flashbacks att 2011 har varit ett utvecklande år. Jag tog mig ur 2010 års hysteri där det inte tycktes finnas något andrum någonstans och allt bara staplades på varandra.

Om det kreativa: 2011 har varit ett kreativt år måste jag säga. Jag startade ju denna blogg i slutet av 2010 med små-ångest över om det jag skapar är något att ha över huvud taget och jag var helt ärligt rädd för att folk skulle tycka det var skitjobbigt att jag la upp mina, enligt mig, halvtaskiga bilder. Därefter har självförtroendet vuxit avsevärt och 2011 blev faktiskt året då jag började ta mig själv på allvar och få en målmedvetenhet kring mitt skapande jag knappt sett maken till. Det ska därför bli himla spännande att se vad 2012 erbjuder för möjligheter! Själv drömmer jag stort numera nästan helt utan dåligt samvete!

Om det vardagliga: 2011 har också varit året då jag gått från den förlamande tristessen som mammaledig och kastats in i en till en början oviss jobbvärld. Men eftersom jag tror på utmaningar så tycker jag att det har varit ett bra år. Krisar gör jag ju allt som oftast och segt har det varit i perioder men jag njuter ändå av att känna livet röra på sig.

Om 2012: 2012 hoppas jag på ska bli ett utvecklande år där jobb och kreativitet och framtidsdrömmar ska falla lite mer på plats. Inga dåliga förväntningar det inte! Men det är väl det som nyår handlar om: att drömma stort!

Och det tackar jag mina fina läsare för att jag får göra såhär högt!
GOTT NYTT ÅR!


BILDER 2011

Första teckningen 2011:                                              Sista teckningen 2011:                                          




Ett gäng av årets bilder!




1 kommentar:

  1. GOTT NYTT ÅR! :)

    Dröm stort för sjutton! Jag börjar tröttna på mig själv och min självkritiska sida, försöker öva mig i att se någonting bra i varje teckning och släppa lite på prestationskraven. Det är verkligen skitsvårt men väldigt skönt!

    Fast jag borde kanske se upp så att jag inte får hybris.. Haha! ;)

    Riktigt fina bilder du gjort under året. Var stolt!

    SvaraRadera