torsdag 12 juli 2012

Tänk en ateljé




Det fladdrar lite i hjärtat när jag tänker på det! Tänk att ha en ateljé... Ett rum bara för mig och mina projekt! Ett rum jag kan stänga in mig i när jag vill och behöver och bara stänga av världen en stund. Tänk om...

Vi bor i ett stort hus. Inte jättestort men vi fyller inte riktigt upp rummen med människor. Men ekonomin och tiden är ju inte den bästa så att fylla upp de för tillfället ofunktionella rummen med fina tapeter och möbler går inte heller. Så vi har 3 rum som bara står och väntar på kärlek och ett kall. Två av dem vet vi precis ungefär men det tredje är ett stort sovrum på nedervåningen som vi inte använder. Vi har testat det ena och det andra men det blir bara stök och trycka in så mycket grejer det bara går. Nu gör vi ett nytt försök. En ateljé kanske? Tankarna är lösa och jag vet inte om jag tror på planen eller att vi ska hålla ordning där mer. Men försöker man inte så vet man ju heller inte.

För tänk en ateljé...

2 kommentarer:

  1. Precis så hade vi också. Ett "skräprum" på nedervåningen som vi varken hade tid eller råd att renovera ordentligt. Istället slet vi ut mattan, målade undergolvet vitt och satte upp billiga vita tapeter. Taket och garderoberna har vi lämnat som de är och listerna är fortfarande inte målade, men det är ganska skönt att ha ett rum man inte behöver vara rädd om. Här kan färgen stänka utan att jag behöver få dåligt samvete :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är underbart!! :D Bättre det än skräprum iaf. Och sedan tror jag att det är bra att göra plats för kreativiteten för att ta det man gör lite mer på allvar. För mig var det liksom ännu ett steg vidare...

      Radera