fredag 19 april 2013

Arga fredagar

Fredagar är dagen jag arbetar hemifrån. Tänk! Drömmen! Bara jag och tecknande i en HEL dag varje vecka. Ja det känns onekligen väldigt avundsvärt.

MEN.

Det var ingen som sa att arbete hemifrån med det man älskar också kan innebära att man kastas mellan vild passion, djup koncentration och bottenlös förtvivlan en gång i veckan. Att man lämnar pennorna helt slut och rent ut sagt förbannad varje fredag eftermiddag de senaste veckorna.

Och att ALDRIG känna att man hinner göra klart och tänka klart på det jag verkligen verkligen vill prestera bäst på. Att alltid behöva avbryta jobbet när jag precis kommer in i det, men egentligen vill begrava hela min själ i det.

MEN.

Det finns ingenting jag kan göra åt det. Jag har allt jag behöver och lite till. Jag är lyckligt lottad så det smäller om det! Det gäller bara att hitta ett sätt att fungera och prioritera så att jag inte är ett argt monster fredag eftermiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar