fredag 8 februari 2013

Ja, men hur gick det i tisdags då?

Fredag igen! Det känns inte som om det är annat än fredagar här i bloggen, men det beror väl mest på att alla andra av veckans dagar springer iväg med mig. Den här veckan särskilt skulle man kunna säga.

Ja, för hur gick det då i tisdags???

För er som undrar vad jag pratar om, så tog jag en tur till Stockholm i tisdags för en massa avgörande möten för företaget. I månader har jag tänkt på den där dagen och undrat hur tusan den skulle bli. Inte blev jag lugnare heller när min kollega bokade in det ena viktiga mötet efter den andra tills hela dagen blev totalt proppfull. Ett tag trodde jag ärligt att jag skulle explodera av nervositet.

Men veckan innan fick vi en ombokning av det stora stora mötet vi skulle på med en av Sveriges mäktigaste affärsmän. Jag skulle gärna säga med vem, men gillar inte internets offentlighet här så det får bli en hemlis tills vidare. I vilket fall så tog den här ombokningen udden av nervositeten och när det blev tisdag var jag faktiskt inte ett dugg nervös.

Vad hände då?

Vi hade fem möten inbokade under dagen. Ett missade jag på grund av att mitt tåg gick och ett blev avbokat. Ett av mötena var i utbildande syfte då vi ju vann i två kategorier i Business Challenge i höstas. Mötet gjorde oss mer säkra på att den väg vi tagit med företaget passar oss perfekt. Och de andra mötena var med VD:s som gav oss hjälp, kött på benen och ställde de tuffa frågorna som fick oss att helt ifrågasätta vad vi höll på med: Precis vad vi hoppades på helt enkelt!

Så efter de senaste årets ideliga hurrarop över vår idé och lösning så känns det som om det egentligen var det här som verkligen tog oss vidare. Det kommer ta tid och vi får inte garanterat betalt för tiden vi lägger på detta. Men hur jag än vänder och vrider på det så är erfarenheten och äventyret ändå värt det. För oavsett vad och om det blir något av det här, så kommer jag aldrig att vara riktigt densamma efter detta.

Och det tror jag bara är nyttigt för någon som alltid haft en krypande och stickande känsla av att vilja göra något MER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar